tirsdag den 1. december 2009

Hvad forbinder du med en blog?

Så er der afstemning igen! Denne gang drejer det sig om afklaring af hvad man forstår ved en blog, og for en gangs skyld er der ingen skjulte dagsordner (eller også er de så ubevidste at jeg end ikke selv har opdaget dem). Jeg er simpelthen nysgerrig efter at finde ud af om hvor idiosynkratisk min egen opfattelse af hvad man forbinder med en blog er.

Man kan deltage frem til fredag d. 11. december og denne gang er det ok at kommentere emnet mens afstemningen kører.

5 kommentarer:

vhs sagde ...

Ordet "blog" er altså defineret af andre. Ikke at du/vi behøver at lade os begrænse af deres definitioner (den officielle definition er også ekstremt bred, men nu vil jeg altså ikke afsløre den her inden afstemningen er slut).

caroline sagde ...

Jo-jo, bare afslør løs! Afstemningen er jo slut og måske får det mig til at tage mig sammen til at skrive noget om resultatet og hvorfor jeg spørger...

vhs sagde ...

Det bliver typisk i aviser m.v. defineret som: 'Et net-medie med regelmæssige indlæg, der arkiveres i omvendt kronologisk orden'.

Den definition dækker jo altså også de fleste avisers og andre journalistiske og ikke-journalistiske hjemmesider. Faktisk er det jo det mest brugte format på internettet nu. Så jeg synes den mangler noget...

Jeg ville nok selv tilføje, at ordet kommer af 'log', fra 'logbog'. Altså et medie til periodisk at nedfælde sine observationer og tanker i forbindelse med et eller andet (herunder hele livet, som i en dagbog).

Men så bliver den måske for snæver?

Louise sagde ...

Selvom jeg allerede kender svaret, så syntes jeg altså godt, at blogbestyreren kunne tage sig sammen og fortælle de faste (og tålmodige) læsere, hvorfor du har lavet afstemningen!:-)

caroline osv. sagde ...

"At tage sig sammen" lyder som et godt bud på et nytårsforsæt:-)

PS. Naturligvis ikke i den betydning af 'nytårsforsæt' som jeg hørte i radioen for nylig: Man fortsætter som hidtil efter nytår (ja, ok - den fungerer ikke så godt på skrift...).