lørdag den 29. marts 2008

Lyseslukker

Ok, jeg var så en af de mange der slukkede lyset ml. kl. 20 og kl. 21 til aften (sådan stort set da).

Jeg gjorde ikke af store politiske hensyn, men fordi bestyreren af byens observatorium for nogle år siden fortalte hvordan han ofte havde tryglet det lokale byråd om at slukke gadelygterne bare kort tid på en mørk, klar, måneløs aften. De nægtede altid med henvisning til trafik-sikkerheden.

Men i aftes lykkedes det så (miljø-politik er måske vigtigere en videnskab og kantiansk ærefrygt over stjernehimlen). Det havde været bedre hvis det havde været mørkere, men jeg håber han sad på sin plads i observatoriet.

PS. Se her: http://www.earthhour.org/ hvis du ikke aner hvad jeg snakker om.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Konklusion: Byg ikke observatorier inde i byer.

Da mit strømforbrug i forvejen ligger på den rigtige side af politisk korrekt, tændte jeg lidt ekstra lys for at fejre begivenheden.

Anonym sagde ...

Anden mulig konklusion: Byg ikke byer rundt om observatorier.

Peter Lund sagde ...

Tredje mulig konklusion: brug det vi har i Chile.

caroline sagde ...

Peter, jeg troede at der var en vis ventetid på at komme til ved de Sydamerikanske observatorier (+ at man ville være nødt til at opfinde et videnskabeligt projekt) - men måske er et bare rygter der er sat i omløb for at holde stjernetossede i almindelighed væk?

Men tak for forslaget:-)